marți, 31 ianuarie 2017

Gerar de Brasov 2017

1 ianuarie

Episodul 1- Alergare in Postavaru

E usor sa te dai viteaz seara la caldura, dar cand ceasul suna la 6.30 si te gandesti ca ar trebui sa te mobilizezi sa pleci spre Poiana pentru un inceput matinal de zi, de luna si de an, parca viteja se ascunde adanc in sacul de dormit, faci pe obositul si dormi pana la 11.00. Totusi dupa o cana de lapte batut, asa de revenire dupa sarmalele de aseara, ne vine cheful de miscare si plec impreuna cu Em, Octavian si Marti la o alergare in Postavaru. A iesit o tura faina de 15 km, in mare parte pe traseul de la Semimaraton Brasov Intersport. Pe forestierul de la Pietrele lui Solomon era plin de lume in partea de jos si cu multi din ei ne uram la multi ani. De la atata vanzoleala, am avut parte si de un drum batatorit pe cinste, numai bun de alergat. Frigul e muscator, dar deja m-am acomodat cu el si dupa primele 10 minute care-s mai grele, iti intrii in regim si frigul devine de-a dreptul intaritor. Sanatate curata, cand il simti cum iti tai tunel prin el cu corpul tau cald, cu pasul dinamic si respiratia regulata. Cam toata urcarea alerg alaturi de Em si cei 5 kilometri trec mai repede decat m-am asteptat, desi pe ultima bucata zapada a fost mai afanata si am muncit mai greu sa inaintam. Simteam cum lucreaza si inghinalii si tendoanele de la glezna, gambele, o adevarata sinergie de muschi si ligamente ma propulsa pas cu pas mai departe. Cu urcarea terminata, urmeaza o serie de forestiere cu zapada mare si asezata, scaldate in soare, iar apoi frumoasa curba de nivel spre Valea cu Apa. Aici regasim poteca bine batuta si zburam pe terenul perfect, libertate, joc si bucurie copilaroasa in fiecare pas, o sinergie a miscarii in fiecare schimbare de directa. Ma simt bine in pielea mea, ma simt una cu poteca, ma simt libera si alergarea asta e un mod superb de a incepe anul. Mai ales ca alergarile au ajuns sa fie intamplari si nu obisnuinta. Drumul Domnilor ma lasa in continuare sa visez, sa sper la un 2017 mai bun pentru trail running, sa ma imbat cu iluzii de sculat matinal si iesit la alergat. Ganduri in vant probabil, caci ma stiu bine...

Coboram in Saua Tampei si de acolo pe BA pana in partea inferioara a Drumului Serpentinelor. Aici testez si snow-line-urile si mi se par super faine. Ne oprim abia la intarea in Strada de Mjloc, cu sentimentul fain al unui lucru bine facut. O alergare de inceput de an, o activitate atata de draga mie, pe poteci care imi plac si cu un apus frumos in amintirea zilelor de vara cand coboram pe aici cu bicicleta din Postavaru.

Date: aici

Episodul 2- Pe foci, la frontala, prin Poiana

Cumva eram sigura ca dupa ce baietii vor reveni la caldura, nu se vor mai mobiliza pentru o a doua tura de frig, insa m-am inselat si am plecat si spre Poiana, pentru o initiere a lui Marti in schiul de tura. Suntem cam singurii pe partii. De fapt noi si ratracurile. Partia a bine batuta, dar nu ajungem decat pana sub Poiana Ruia. Perspectiva de a gasi inchisa si bucataria de la cabana si bucataria lui Radu, ne mana in jos spre mamaliga cu branza planificata pentru seara asta.

Date: aici

3 & 4 ianuarie-Gravity + 1K

6 ianuarie- Zwift- Workout Sweet Spot Short

Primul antrenament de sweet spot care mi-a iesit (dupa ce am ajustat FTP-ul si l-am coborat mai aproape de realitate).

Date: aici

7 ianuarie- Plimbare pe schiuri de tura la Moeciu

Nici iarna asta nu ma trage prea tare ata pentru schiul de tura. Stau pe burta acasa, ma dau pe trainer,  mai merg la sala si mai ies (rar) la alergat, asteptand cuminte sa vina primavara. Speranta ingheata ultima, chiar si pe gerul de zilele astea din Brasov. Inca de prin toamna simteam ca asa va fi, dar acum, fata de alti ani aveam si o varianta de rezerva. Ma rodea si ma roade curiozitatea sa revad pe schiuri de tura salasele din Moeciu, casele din Magura ori satul de munte imprastiat de pe dealurile de la Poaiana Marului ori Holbav. Daca stau si pun pe lista cate locuri interesante ar fi de explorat, as umple leger iarna asta. Vali si Muha sunt pe aceeasi lungime de unda, asa ca sambata incepem cu Moeciu. Nu aveam ganduri marete. O plimbare de cateva ore, numai buna ca argument pentru o sauna seara si apoi o pizza la Andrei si Claudia. Urcam pe Valea Popii si traseul de la 4 Munti, ziua 4, pana iesim deasupra Vaii Bangaleasa si de acolo ne intoarcem pe culme pana in centru. E frig, bate vantul, zapada e viscolita si pe alocuri sunt acumulari interesante de zapada. In egala masura peisajul in alb si negru mi se pare fascinant. Tai urme prin zapada, insotindu-ma pe alocuri de potecile deschise de localnicii care urcau la salase.

Track si date: aici
Singura ora cu cer albastru
De acum, pozele vor fi aproape in alb si negru
Printre garduri


Langa salasul unde ne-am oprit sa ciugulim ceva. Mirosul de fan razbatea pana la noi

8 ianaurie

Episodul 1- Stejeris pe schiuri de tura

Cum trebuia sa  umplem cateva ore dimineata, ne-am orientat spre ceva cu plecare de acasa si am mers putin cu schiurile pe Stejeris. Zapada prin padure era super faina, te invita sa te dai. Oricum, am in plan sa fac toata culmea si sa ies in Poaiana Aviatorilor, iar de acolo in Poiana Mica si sa cobor pe Drumul Vechi.

Date si track: aici 

Episodul 2- Zwift- Social Ride

Cum singurele care suferisera dupa plimbarea de dimineata erau talpile, ma hotarasc sa dau si o pedala pe Zwift. 1 ora, un social ride de 2 W/Kg, Z2, discutii despre mancare si ger. Mare parte din participanti sunt din Australia si cand ii auzi cum vorbesc de +35 de grade, umiditate mare, sau din contra, uscaciune maxima cu haine care se usuca in 10 minute, pe cuvant ca mi se rau. Mie si neamtului care i-a rugat sa taca :).

Date: aici

10 ianuarie - Zwift Workout 

De data asta nimeresc la un workout sadic similar cu intervalele piramidale de la alergare. Dupa o incalzire generoasa, urmeaza niste serii de 9 minute care incep cu 3 minute la FTP si adauga la fiecare 3 minute alti 30 de Watti. Primele 2 nivele (FTP si FTP + 30 de Watti merg ok, dar ultimele 3 minute, la FTP + 60 Watti sunt de fiecare data failed). Nu numai ca vad rosu in fata ochilor de la atata "More power" pe care mi-l cere Zwiftul, dar daca nu ma opresc la fiecare minut, simt ca nu mai am cu ce. FTP + 60 W nu ar fi o problema daca ar fi in primele 3 minute, dar cand ajungi la ele esti deja "fragezit" bine si astea 3 minute nu fac decat sa imi puna capac.

Date: aici

11 ianuarie- Zwift HCZ Weekly Training ride: Zwift in the New Year

Nici cu antrenamentul de azi nu mi-e rusine. O sa mai trec pe la baietii astia caci m-au stors bine in ora lor de pedalat. Nici nu aveti idee cat de lung  e un minut la 4 W/kg si cat de scurt e la 2.5 W/kg. Si cand deja dupa 5 repetari te gandesti ca mai ai incat 4 din primul set si alte 9 in setul 2, iti vine sa dai Escape. Dar am rezistat eroic pana la capat. Ma rog, aproape pana la capat, caci ultimele minute in care trebuia crescuta puterea progresiv de la 3 la 4 W/kg in incremente de 0.3 W/kg nu mi-au mai iesit.M-am oprit pe undeva pe la 3.6 W/kg si am facut cool down pana la finish.

Date: aici 

13 ianuarie- Alergare nocturna in Poiana

Simteam nevoia sa ma dezmortesc cu o alergare. In plus era una din zilele alea unice din iarna brasoveana cand e cald. 0 grade arata termometrul de la telescaun. Am facut o urcare pana la Cabina Mica si s-au strans putin peste 700 m diferenta de nivel. Mi-a placut maxim senzatia faina de efort la deal, usurinta coborarii pe zapada afanata, noaptea luminoasa si linistita si panorama pe care o ai de sus. Imi plac alergarile acestea solitare cand sunt singura cu gandurile mele.

Date: aici

14 ianuarie- Urcare nocturna in Poaiana cu Irina si Marius

A devenit aproape un ritual sa urcam in Poaina, la frontala cu aproape oricine poposeste pe la noi. Azi am fost cu Irina si Marius. Si a fost fain, ritm lejer, timp de povestit. Cabana se transforma in noua Piraha. De abia asteptam sa urcam la anul cu Andrei, Claudia si Miruna.

Date: aici 

15 ianuarie- Cu schiurile de tura prin Magura

De prin finalul verii ma gandesc cum e sa te plimbi cu schiurile de tura prin satele de la poalele Craiului: Magura, Moeciu, Poiana Marului, Holbav. S-a dus entuziasmului primilor ani de schi. Stiu caci cobor prost si, si mai trist e ca nu ma trage inima sa fac nimic in acest sens. Ma complac pur si simplu in situatie si astept sa se duca zapada. Poate o (re)veni la un moment dat si entuziasmul schiului, dar se pare ca nici anul 2017 nu va fi cu noroc. Exista insa o atractie in a redecoperi pe schiuri de tura locuri unde am haladuit un an intreg pe bicicleta.Si m-am gandit mereu, cum, dupa o ninsoare zdravana, cat inca nici drumurile nu sunt deschise, o sa haladuiesc pe foci printre case, fanare, gospodarii. Ceva de genul asta ne-a iesit astazi. Cu exceptia a 150 m diferenta de nivel schiati la vale prin zapada faina (rural free ride), nu a fost decat o plimbare cuminte pe foci: Fantana lui Botorog- Magura- TG spre Curamtura-Vf. lui Stravat-Saua Joaca-La Table- Prapastiile Zarnestiului- Fantana lui Botorog. Primele ore ne-au delectat cu un soare generos, peisaje frumoase si vizibilitate buna spre Bucegi si Leota, iar ultimile ore cu o ninsoare jucausa, cu fulgi profilati, dar hiptonizanti cat te uitai cum curg pur si simpu din cer.

Date si track: aici

16 ianuarie -TRX

TRXul e una dintre clasele pentru care m-am hotarat sa merg iarna asta la sala, insa este si cea care se suspenda cel mai usor, din lipsa de cursanti. Pentru ca la TRX nu e fun, nu e Zumba, nu sari pe trambulina, e doar greu. Si oamenii nu se prea baga. Daca in ultima parte din decembrie si prima parte din ianuarie batea vantul pe la sala, acum s-a aglomerat brusc si au revenit amatorii de TRX. Bine, 3-4 oameni, nu cred sa fi fost niciodata mai mult de 5 participanti. Si brusc mi-am amitit cum  sa faci febra musculara. Si sa ma pasca crampele. Si m-am hotarat sa imi cumpar un TRX ca sa am jucarie si acasa, respectiv la primavara, cand revenim la activitatile outdoor: alergat, bicicleta, trekking.

Date: aici

18 ianuarie- Group Ride

Cel mai lung Ride de pana acum de pe Zwift- 50 km.

Date: aici

19 ianuarie- 2 clase de Fitness, ca sa stiu de ce merg la sala

Date aici

29 ianuarie- Alergare in IOR cu Vio

3 ture de IOR in care kilogramele lipsa s-au simtit si nu am tras deloc pentru cei 11 km/h medie. Doar o crampa insistenta m-a stresat toata alergarea (da, stiu am sarit peste incalzire). Vio a tras de ea, dar pana la urma, tot eu am facut febra musculara. Nu instantaneu, ci luni pe la pranz, cand am dat sa ma ridic de pe scaun :).

Datei: aici

30 ianuarie-Kettlebell routine + exercitii de genunchi

Nu am de gand sa imi refac abonamentul la sala pentru ca sper sa se mai incalzeasca afara, sa se lungeasca ziua si sa ies din nou afara. Insa sunt perfect constienta ca am nevoie de cross training pentru partea superioara a corpului. Asa ca mi-am luat un kettlebell si un trx. Acum sper doar sa ma tina, desi trx-ul mi se pare clar mai fun.

Date: aici

31 ianuarie- WBR Pedal Play

Un alt group ride in care care a fost mai greu decat m-am asteptat si la care am ramas de caruta cu un minut in spatele liderului.Nu au fost 2 watti/kg, cum nu pot sa generz eu 1200 Watti. Cam atat se laudau unii din grup ca au generat la unul din nenumaratele sprint-uri. Si eu sunt atat de slaba la sprint...S-au strans totusi 40 km si ceva suferinta. Maine reeditam suferinta maxima cu intervale la 4 Watti/kg

Date: aici